دسته‌بندی نشده

راهنمای خرید اسپیکر

اگر اهل سفر، دوچرخه‌سواری و گردش در دل طبیعت هستید و می‌خواهید اسپیکر را در منزل یا محل کارتان استفاده کنید بایستی نکاتی را بدانید که بهترین اسپیکر را متناسب با نیازتان انتخاب کنید

راهنمای خرید به شما خواهد گفت چه نوع اسپیکری را در چه فضایی استفاده کنید. اگر به دنبال راهنمای خرید اسپیکر به این صفحه آمده‌اید و قصد کسب اطلاعات درباره نکات مهم خرید اسپیکر، انواع اسپیکر و برندهای ارائه دهنده اسپیکر دارید، ما اطلاعات مورد نیازتان را به صورت طبقه‌بندی شده در اختیارتان می‌گذاریم.

شما به چه اسپیکری نیاز دارید؟
هنگامی‌که وارد فروشگاه می شوید و از فروشنده درخواست معرفی اسپیکر می کنید، اولین سوالی که از شما می‌پرسد این است که قرار است از این اسپیکر در کجا استفاده کنید. آیا به دنبال ایجاد یک سینمای خانگی در منزل خود هستید یا خودتان و فرزندتان قصد شرکت در کلاس آموزشی دارید و می‌خواهید صدا را به وضوح بشنوید؟ یا فقط می‌خواهید موسیقی گوش دهید؟ اینکه نیاز اصلی خود را بدانید تا حد زیادی به انتخاب درست اسپیکر کمک خواهد کرد.

نکات مهم خرید اسپیکر خانگی
فضای خانه

اسپیکر قرار است در فضای خانه شما قرار گیرد؛ برای همین خیلی مهم است که حواستان را جمع کنید تا اسپیکر کوچک را برای فضای بزرگ و بالعکس اسپیکر بزرگ را برای فضای کوچک انتخاب نکنید. چون در حالت اول، کیفیت صدایی که انتظار خواهید داشت را دریافت نخواهید کرد و حس خوبی به شما دست نمی‌دهد و در حالت دوم، صدای زیاد در فضای کوچک ممکن است برای شما و سایر اعضای خانواده آزار‌دهنده باشد.

ظاهر اسپیکر

اگر دکوراسیون خانه برایتان اهمیت دارد، فروشگاه گجتامین توصیه می‌کند اسپیکری را انتخاب کنید که با سایر وسایل خانه از نظر رنگ، اندازه و… هماهنگ باشد.

قیمت اسپیکر نکته‌ای مهم در راهنمای خرید اسپیکر

پیش از اقدام برای خرید اسپیکر، بودجه خود را تعیین کنید. اسپیکرها قیمت‌های متنوعی دارند و برخی اوقات وسایل جانبی هزینه جداگانه‌ای را به شما تحمیل خواهد کرد. یادتان باشد همیشه قیمت بالاتر به معنای کیفیت بهتر نیست. در گام اول انتظارات خود از یک اسپیکر خوب و در گام دوم بودجه خود را تعیین کنید تا کار تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین اسپیکر خانگی برای شما آسان شود.

تعداد کانال‌ های خروجی اسپیکر
آنچه در اکثر اسپیکرهای خانگی مشاهده می‌شود، وجود دو و بیشتر کانال خروجی است. اینکه تعداد کانال‌ های اسپیکر بیشتر باشد به معنای این نیست که صدای بلندتری دارد. تعداد کانال خروجی بیشتر اسپیکر علاوه بر اینکه به شما در تفکیک صوتی کمک خواهد کرد، این امکان را به شما می‌دهد که صدای فیلم‌ها و بازی‌هایی که از حالت‌های چند کاناله پشتیبانی می‌کنند را دقیقا همان‌گونه که هست، بشنوید.

طراحی بلندگوها

فروشگاه گجتامین توصیه می‌کند اگر می‌خواهید صدای ناهنجار را هنگام پخش صدای بم نداشته باشید، از اکو شدن صدا جلوگیری کنید و حجم صدا را به خوبی تنظیم کنید، حتما به نوع طراحی بلندگوها توجه کنید زیرا نوع طراحی در کیفیت تاثیرگذار است.

اسپیکر را در جیبتان بگذارید

امکان لذت بردن از گوش دادن به موسیقی و شرکت در یک کلاس آموزشی با اسپیکر قابل حمل، همیشه مهیاست. کافی است بتوانید بهترین اسپیکر قابل حمل را انتخاب کنید و در سفر، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و هر جا فکرش را بکنید آن را همراه خود داشته باشید.

لذت استفاده از اسپیکر قابل حمل زمانی دو چندان خواهد شد که بدانید برای استفاده از آن، نیازی به استفاده از تجهیزات پیچیده و نصب برنامه‌های متعدد ندارید، کافی است اسپیکر را از طریق بلوتوث به گوشی تلفن همراه خود متصل کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت برای انتخاب و خرید اسپیکر قابل حمل به چه نکاتی توجه کنید.

نکات مهم و راهنمای خرید اسپیکر قابل حمل
اندازه اسپیکر

برای تعیین اندازه اسپیکر، پیش از هر چیز به این موضوع فکر کنید که می‌خواهید از اسپیکر کجا استفاده کنید؟ آیا می‌خواهید آن را با خود حمل کنید و به اسپیکر جیبی نیاز دارید یا می‌خواهید آن را جایگزین سیستم صوتی خانه خود کنید. قبل از اینکه درباره اندازه اسپیکر تصمیم بگیرید، مشخص کنید کجا از آن استفاده خواهید کرد.

وزن اسپیکر

اگر قرار باشد اسپیکر را با خود به این طرف و آن طرف ببرید؛ بایستی وزنی را برای اسپیکر انتخاب کنید که حمل آن دشوار نباشد.

جنس بدنه اسپیکر پارامتری مهم در راهنمای خرید اسپیکر

اسپیکری را انتخاب کنید که از مقاومت بدنه آن در برابر خط و خش و سقوط از ارتفاع، مطمئن باشید. جنس بدنه در اسپیکرهایی که معمولا در خانه استفاده می‌شوند شاید اهمیت چندانی نداشته باشد، اما اگر قصد استفاده از اسپیکر در فضای باز، سفر و مکان‌هایی دارید که امکان آسیب‌های احتمالی برای اسپیکر وجود دارد بیشتر به مقاومت بدنه اسپیکر توجه کنید.

ظرفیت و نوع باتری

باتری قابل شارژ، جز جدایی‌ناپذیر اسپیکر قابل حمل و بدون سیم شماست. یکی از نکات مهم خرید اسپیکر، ظرفیت باتری آن است. با مطالعه دقیق مشخصات اسپیکر از ظرفیت باتری آن و میزان کارایی باتری، آگاه شوید. چراغ‌های نشانگر روی اسپیکر، میزان شارژ باقیمانده را به شما اطلاع خواهد داد.

ورژن بلوتوث اسپیکر

اگر انتخاب شما از بین اسپیکرهای بلوتوثی است، ورژن یا نسخه بلوتوث، بیانگر کیفیت ارتباط و فاصله‌ای است که می‌توانید اسپیکر را قرار دهید بدون آنکه نگران قطع شدن آن شوید. ورژن‌های ۴ به بالا، بهترین مدل‌های اسپیکر بلوتوثی است. ورژ‌ن‌های بالاتر، خیال شما را راحت می‌کند که قطع و وصلی آن کمتر است. قطع و وصل شدن کمتر موجب می‌شود انرژی کمتری مصرف شود و باتری اسپیکر به نحو بهینه‌تری استفاده گردد.

گزینه‌های ارتباط یا نحوه اتصال اسپیکر

اسپیکرها، روش‌های متعددی را برای برقراری ارتباط پیش روی شما قرار می‌دهند. برای مثال شما می‌توانید از طریق بلوتوث، پورت AUX و NFC گوشی خود را متصل کنید. اگر اسپیکر مورد نظر شما دارای پورت AUX باشد، با استفاده از کابل می‌توانید اتصال را برقرار کنید.

همچنین می‌توانید با روشن کردن بلوتوث گوشی، اسپیکر را به گوشی متصل کنید. اگر گوشی تلفن همراه شما مجهز به NFC است، می‌توانید گوشی را در کنار اسپیکر قرار دهید و خیلی سریع و راحت به اسپیکر متصل شوید.

میکروفون اسپیکر
یکی از ویژگی‌های خوب اسپیکر، داشتن میکرفون است تا برای پاسخ دادن به تماس‌هایتان هنگام استفاده از اسپیکر، نیاز به قطع کردن ارتباط گوشی اسپیکر نداشته باشید و به راحتی به تماس‌های دریافتی خود پاسخ دهید. وقتی گوشی شما زنگ بخورد، نیازی نیست به دنبال گوشی بگردید بلکه از طریق همان میکرفون به تماس پاسخ خواهید داد. بلوتوث‌هایی که با دستیار صوتی کار می‌کنند هم نیاز به میکروفون دارند.

طریقه شارژ اسپیکر

شارژ شدن اسپیکر، یکی از موضوعات پر اهمیت برای شما خواهد بود. اسپیکری را انتخاب کنید که بتوانید با استفاده از پاور بانک و حتی زمانی‌که به برق دسترسی ندارید آن را شارژ کنید. برای همین هنگام خرید اسپیکر حواستان باشد اسپیکر انتخابی شما دارای پورت Micro-USB یا تایپ سی باشد.

ضد آب بودن اسپیکر

با داشتن اسپیکر ضد آب نگرانی خاصی بابت استفاده از آن در مکان‌هایی که احتمال نفوذ آب وجود دارد، نخواهید داشت. حتی اگر نوشیدنی بر روی اسپیکر شما بریزد یا اسپیکر از دستتان بیافتد یا واژگون شود، ضد آب بودن و مقاومت اسپیکر موضوع مهمی است که راهنمای خرید اسپیکر بر روی آن تاکید دارد.

بند و گیره اسپیکر

اگر قرار باشد اسپیکر را حمل کنید چه بهتر که دسته‌ای محکم بر روی آن تعبیه شده باشد که کار حمل آن را برای شما آسان کند. اگر اسپیکر شما دارای بند هم باشد می‌توانید آن را در جای دلخواه خودتان آویزان کنید. کارابین به شما کمک می‌کند اسپیکر را به کوله پشتی یا کیف خود وصل و آن را حمل کنید.

رازهای مهم انتخاب یک اسپیکر قوی

فارغ از اینکه چه نوع یا مدلی از اسپیکر را انتخاب می‌کنید، بایستی با دانستن یک سری اصول، بتوانید اسپیکری که قصد خرید آن را دارید، ارزیابی کنید.

پاسخ فرکانسی اسپیکر

پاسخ فرکانسی عددی است که با هرتز اندازه گرفته می‌شود و طیف تن صدایی که اسپیکر قادر به تولید آن است را نشان می‌دهد. بم‌ترین صدایی که توسط اسپیکر تولید می‌شود، اولین عدد و زیرترین صدایی که تولید می‌شود، دومین عدد است. اختلاف بیشتر بین این دو عدد موجب می‌شود موسیقی را با جزئیات بیشتری بشنوید.

حساسیت اسپیکر

بازدهی تبدیل نیرو به حجم صدا را حساسیت اسپیکر تعیین می‌کند. اگر میزان حساسیت اسپیکر بالاتر باشد، اسپیکر صدای بلندتری دارد. دسی‌بل، نشان‌دهنده میزان حساسیت است. یادتان باشد حتی میزان خیلی کم تغییر در حساسیت اسپیکر در صدایی که به گوش شما می‌رسد تفاوت ایجاد می‌کند.

امپدانس اسپیکر

مقاومت الکتریکی اسپیکر را بر اساس امپدانس می‌توانید تعیین کنید. واحد اهم، نشان‌دهنده آن است. مقاومت کمتر به نفعتان است چون سیگنال‌ها راحت‌تر عبور پیدا می‌کنند و حجم صدای بیشتری تولید می‌شود. عدد ثابتی برای امپدانس‌ بلندگوها وجود ندارد و با تغییراتی همراه است اما مقدار میانگین و کلی برای آن ذکر می‌شود. آنچه برای شما اهمیت دارد، تطابق و سازگاری امپدانس اسپیکر با دستگاه پخش‌کننده شماست.

توان اسپیکر

اگر اسپیکر شما دارای توان بیشتری باشد، قدرت بالاتر و صدای بهتری دارد البته به شرط آنکه سایر فاکتورها هم به خوبی رعایت شده باشند. توان اسپیکر به شما خواهد گفت اسپیکر انتخابی شما قدرت پذیرش چه توانی را دارد؛ راهنمای خرید اسپیکر توصیه می‌کند حتما از توان واقعی اسپیکر مطمئن شوید چون ممکن است عدد واقعی بر روی جعبه درج نشده باشد.

 

فروشگاه گجتامین سعی کرد که مطالب کلی در مورد خرید اسپیکر را بررسی کند و در اختیار شما قرار دهد.

اگر مطلبی جا مانده و سوالی ذهن شما را درگیر کرده است با تیم پشتیبانی در میان بگذارید.

در اسرع وقت پاسخگو خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *